lørdag 29. mai 2010

Grant Aaseng fra "Alt for Norge" på Norgesbesøk

Natt til onsdag 26. mai landet jeg på Gardermoen fra San Francisco. Det ble en noe slitsom tur hjem. Vi måtte mellomlande i Hamburg, noe som førte til at familien sto mange timer på Gardermoen og ventet på mor. Men jeg skal vel bare være glad for at flyet landet i det hele tatt - det ene av de hydrauliske systemen hadde sluttet å fungere.

Rune Nedrud fra Norsk Slektshistorisk Forening var i kontakt med meg hele veien fra USA til Norge. Grant Aaseng med kona Ruth og begge barna var på vei til Norge, og Ruth hadde røtter på Biri. I løpet av rekordtid klarte jeg å stable på plass et program for dagen etter at jeg kom hjem. Besøk i Biri kirke, og noen av gårdene hun kom fra. Takk til dere i Biri kirke som alltid er enkle å spørre, Gerd Jorunn, og Kristen som var sporty nok til å hjelpe oss i Øverbygda.

Dere kan se bilder fra besøket på Biri på hjemmesiden til Norsk Slektshistorisk Forening. En del bilder finnes her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar