fredag 7. oktober 2011

Oppsummering av turen

Nå er vi trygt hjemme i Norge igjen. Turen har vært temmelig hektisk, og vi trenger tid til å fordøye den. Men jeg ser ut fra innholdet i kofferten min (som for en stor del bestod av bøker og noen nye klær) at jeg har funnet svar på de problemene jeg slet mest med i øyeblikket. Dette var viktig for å komme videre med den jobben jeg holder på med akkurat nå.

Kofferten inneholdt både nye og eldre skatter. På Ellis Island hadde de mye ny litteratur, så jeg tok med et par bøker derfra. Også i Walnut Grove fant jeg interessant litteratur som ikke hadde med Laura Ingalls Wilder å gjøre. Den boka som ikke er så enkel å få tak i lenger er Rosendahls "The Sloopers: Their Ancestry and Posterity". Denne inneholder alle etterkommerne etter Restauration-følget, og er skrevet i 1961.

I dag vil tida gå med til å samle bildene, og få sett gjennom disse. Og så får jeg komme meg tilbake til husets rutiner. Denne høsten blir travel, med flere fordrag og andre oppdrag, så det er bare å brette opp armene og komme i gang. Og selvfølgelig skriver jeg bok...

2 kommentarer:

  1. Håper det kommer en fyldig artikkel i Slektsnytt om turen din, Liv Marit!

    SvarSlett
  2. Det kommer, men noe gjemmer jeg til en bok...

    SvarSlett