søndag 16. oktober 2011

Slekt.no

Slekt.no er nå tilbake etter mange måneders fravær. Men om det er mye nytt og spennende der, er for tidlig å si. Akkurat nå ser de ut til å ha fått på plass gammelt stoff. Og vil siden i framtida bli oppdatert med jevne mellomrom eller en gang i halvåret slik som den siste tiden? Det gjenstår å se.

Mine to siste utgivelser av bøker om slektsgransking har for eksempel ikke vært nevnt der. Skal sida ha den slagkraftig den en gang hadde i slektmiljøet, tror jeg de må jobbe en del for det. Det er et uttall av blogger der ute om slektsgranskning - både på norsk og engelsk, med mye interessant stoff. Og det krever mye å holde seg oppdatert på alle kanter. Teknologi, fagstoff og ny litteratur bør være med etter min mening, og jeg har selv sett hvor mye tid det krever å følge med på dette.

Så jeg ønsker dem lykke til, så får vi komme tilbake med en vurdering av dem litt senere i Slektsnytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar