søndag 4. desember 2011

Utvandringen og amerikanske kilder

For tiden jobber jeg videre med utvandringen og de amerikanske kildene. Utvandringen er et stort emne, og det er fortsatt mye jeg ikke kan.

I høst er det første settlementer jeg har prøvd å lære mer om. Her er det fortsatt upløyd mark, men noe av det har vi klart å sette sammen ved hjelp av gamle kart, kunnskapen til de eldre i lokalbefolkningen og personer som har jobba mye med enkelte områder.

Også når det gjelder gravlunder i USA fikk jeg lære mer nå i høst, da jeg besøkte kontoret til en gravlund i La Crosse, WI.

Når det gjelder eiendomsregistre i USA har jeg funnet nye opplysninger og hjemmesider der man kan søke etter de som har eiendommer i dag. Men dette krever at du vet nøyaktig hvor de bor. 

Nå er det norsk-amerikanske ord som står på programmet på nyåret, da vi skal forsøke å finne gode engelske ord for en del norske begreper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar