søndag 29. januar 2012

Hvem ligner du på?

Jeg har søkt litt etter egne slektninger i helgen. Flere av navnene hadde jeg skrevet ned, men ikke alle. Det var et navn og noen videoer som dukket opp av en person fra pressen, og jeg tenkte at han lignet utrolig på pappas onkel. Og ja, han er min tremenning, sønn av en søster av bestefar. 

Jeg hadde en lang prat med en annen tremenning, og vi filosoferte litt over hvem som ligner på hvem. Det er flere slektstrekk som går igjen - hodefasong, lengde, kroppsbygning og personlighet. Flere på pappas side er "hendt" - flinke med hendene. Dette er også noe som går igjen.

Forhåpentligvis finner vi også bilder som kan bekrefte våre antagelser. Det blir neste prosjekt.

Når du registrerer slekt bør du prøve å få litt kjøtt på beinet. Militærkilder er en av de kildene som kan si noe om menn der bilder mangler. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar