tirsdag 19. mars 2013

Mailbox

Jeg lovte å komme med en vurdering av appen Mailbox så snart det var min tur til å bruke den. Over 550 000 var foran meg i køa da jeg hadde lasta ned appen. Etterhvert økte antallet på de som lå foran og bak meg i nedlastingskø til over 700 000. På tross av at den kun finnes for iOS, og g-mail, har den allerede blitt umåtelig populær. Hvorfor? Fordi den hjelper deg med å organisere e-posten din. Du kan sveipe med fingeren til høyre eller venstre for å foreta ulike valg. I tillegg er det fargekoder og farten på sveipingen som gir deg fire muligheter for hver e-post.

Fargekodene er gul for Later (senere), grønn for Archive (arkiv), rød for Trash (søppelkasse) og beige for Lists (lister).

  • Later gir deg mulighet for å sette opp et tidspunt da denne e-posten skal leses igjen. Du kan velge mellom allerede oppsatte tidspunkt, eller du kan velge en dato.
  • Archive lar deg arkivere de e-postene du vil ta vare på, men ikke trenger i det daglige.
  • Trash er for de e-postene du sletter.
  • Beige er dersom du vil lage lister med funksjonene To Watch (se på), To Read (lese) eller To Buy (kjøpe). Du kan også lage egen liste.
Mailbow skal hjelpe deg med å organisere e-posten din. Jeg bruker den litt, men siden den ikke takler e-post i IMAP enda, vil jeg nok ikke ta den i bruk for fullt før jeg får inn all e-posten i denne. Men jeg liker tanken på å få sortert e-posten som ramler inn...

Dropbox-selskapet har de siste dagen kjøpt opp Mailbox. Dropbox lar deg dele filer på nettet eller du kan bruke det som sikkerhetskopi. Denne finnes også som app for flere plattformer.

Se video om Mailbox på www.mailboxapp.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar